Cevap Arayışı

Standart
Fotoğraf: Arzu Fatma Doğan

Fotoğraf: Arzu Fatma Doğan

Hayatta her zaman bir cevap arıyoruz. Okuduğumuz kitabın ya da seyrettiğimiz filmin sonu biraz muğlak bitse hemen dönüp birbirimize soruyoruz: “Eee, ne oldu şimdi?” Oysaki hayat cevap değil de o arayış sürecidir zaten. “Cevap her zaman ölümün bir şeklidir.” (Büyücü – John Fowles – Çev: Meram Arvas – Ayrıntı yayınları S.633) diye okudum kitapta ve sorular hücum etti beynime… Cevap son demektir çünkü… Soru sorulur ve bir hayat başlar, biraz evrimdir soru, biraz merak… Candan Erçetin’in şarkısındaki gibi “İnanmadım, asla inanamam, her şeyin bir sonu olduğuna”, oysa aradığımız cevap sondur bir anlamda, ölümdür.

Nihai cevabı belki de öldüğümüzde bulacağımızı zannediyoruz. Tanrı-tanımaz olmaktan yana korkumuz da bu bir noktada… “Ya cevap yoksa???” Sonunda bir cevap olmadığını bilseydik, soru sormayı bırakır mıydık? Oyunu bırakır mıydık? Ya merak etmeyi?

Belki de sırf bu nedenle bir cevap olmasını istiyoruz/ umuyoruz.

Cevap yoksa sorular yok olur mu? Sormayı bırakırsak hâlâ yaşıyor olur muyuz? Yaşarken hiç soru sormayan insan var mıdır? Varsa, bu yaşamak mıdır? O zaman dünyaya geliş amacımız “soru sormak mıdır?”

Eğer böyle ise son sorum şudur:

“NİHAÎ CEVAP ÖLÜM MÜDÜR?”

 

 

4 thoughts on “Cevap Arayışı

  1. Merhaba,

    İlginç bir şekilde buldum blogunuzu; “google’da adımı aratırken”. Fotoğrafımı kesip yazınızda kullanırken isim belirttiğiniz için teşekkürler. Fakat; keşke burada kullanmadan önce, sayfama yorum bıraksaydınız ya da bana mesaj atsaydınız, daha hoş olurdu muhakkak ki…

    Diğer yandan, güzel bir yazıya görsel olması teselli edici.

    Beğen

    • Arzu Hanım, elimden geldiğince görselleri sahibinin ismi ile kullanmaya dikkat ediyorum. Çok güzel bir fotoğraf çekmişsiniz, elinize, gözünüze sağlık. Sizi kırdıysam kusura bakmayın. Bu arada yazıyı beğenmenize çok sevindim. Arzu ederseniz, görseli kaldırabilirim istediğiniz zaman…

      Beğen

      • Merhaba,
        Fotoğrafımı kaldırmanız için değil, aksine isim kullandığınız için teşekkür etmek niyetiyle yorum bıraktım. Herkes bu kadar hassas olamıyor maalesef.

        Bu vesileyle blogunuzu keşfetmiş oldum, takip listeme alıyorum. Artık, yeni paylaşımlarda başka yorumlarla görüşmek üzere 🙂

        Beğen

Bir Cevap Yazın

